הגל הרביעי של הקפה
לא מזמן התוודענו לגל השלישי (ראו מאמר)  והנה כבר פורץ אלינו בעוצמה הגל הרביעי.
בשוק הקפה המיוחד של היום, הקונים מחפשים קפה עם פרופיל טעם אקזוטי, ייחודי או כזה שקיבל ציון גבוה במבחני טעימה. קפה כזה שלא מוצאים בבית הקפה השכונתי או במותגי הקפה הידועים. קפה כזה הוא בדרך כלל יקר הרבה יותר. מגדלי הקפה יודעים שהם ייקבלו תמורה גבוהה יותר על כל ק"ג קפה ירוק. וזה דוחף אותםלשנות ולהמציא מחדש את עיבוד הקפה במידת האפשר.
בתהליך עיבוד הקפה (ראו מאמר בנושא) לאחר שקטפו את הפרי יש לחלוץ את פולי הקפה (החרצנים בתוך פרי הקפה) ולייבש אותם. בתהליך זה הפרי מתחיל לתסוס באופן טבעי מיד לאחר הקטיף. (ולפעמים לפני, אם הלחות גבוהה מספיק). בתהליך זה השמרים, החיידקים ומיקרואורגניזמים אחרים מפרקים את מולקולות הסוכר בתוך הפרי. תהליך זה מייצר חומצות ואלכוהולים, אשר יכולים לחדור לתוך פולי הקפה ולהשפיע על טעם הקפה. 
תסיסת פירות - מתוך אתר perfectdailygrind.com
המגדלים מנסים הכל, רק להוציא קפה עם טעם אחר, טעם שימשוך את אלו שמחפשים את המיוחד. הם מנסים ליישן את הקפה בחביות ויסקי או להתסיס את פרי הקפה ביחד עם פירות.
 
בשיטות החדשות שפותחו, לאחר שחילצו את פולי הקפה מהפרי, לא שולחים אותם לייבוש, אלא מכניסים אותם למיכלים סגורים כדי לתסוס, אבל פה מתחילה האומנות. או שמתסיסים אותם עם פרי כזה או אחר או שמתסיסים אותם בחביות ששימשו קודם לוויסקי, רום או כל משקה אלכוהולי אחר. פולי הקפה סופגים את הטעם "האחר" ומקבלים טעמים אקזוטיים וייחודיים כאלו שלא טעמם ברמות שלא הכרנו.0

השאירו תגובה

כל התגובות עוברות אישור לפי פרסום