השפעת הקלייה על טעם הקפה

טעם משקה הקפה תלוי מאד ברמת הקלייה של פולי הקפה.

בכל בית קלייה ברחבי העולם יודעים, שטעם הקפה שהם ישווקו תלוי לא רק בזן הקפה, או בשיטת הקלייה, אלה גם ברמת הקלייה שהם קולים את הקפה שלהם. לרמת קליית הקפה יש השפעה מאד גבוהה על טעם הקפה. 

בתי הקלייה מנסים לקלות את הקפה בהתאם לקהל לקוחותיהם, כך שמתקבל שיש אזורים שונים בעולם שבהם נקבל קפה קלוי ברמה שונה מזו שאנו רגילים. מנסיוני האישי נתקלתי בדרום איטליה בקלייה כהה ובצפון איטליה בקלייה בינונית.  

קלייה בהירה - קפה בקלייה בהירה מכיל יותר מהמאפיינים המקוריים הנמצאים בקפה ירוק. התוצאה המתקבלת בקפה היא חומציות גבוהה שהרבה חובבי קפה נמנעים ממנה מתיקות ייחודית בהתאם לזן המקורי של הקפה, וכמעט בלי מרירות. ככול שהקלייה יותר בהירה, הטעם חוזר לכיוון הקפה הירוק.

קלייה בינונית - קפה בקלייה בינונית אהוב על חלק גדול מחובבי הקפה. במיוחד בגלל ההבדלים בין סוגי הקפה השונים. הקפה בקלייה בינונית הוא יותר מאוזן הארומה מקסימלית הקפה לא עוקצני מדי ויש לו בדיוק את הכמות הנכונה של טעמים נעימים שכל חובב קפה יכול ליהנות ממנו.

קלייה כהה - קפה בקלייה כהה הוא בעל טעמים חזקים ונועזים עם חומציות נמוכה, מרירות המשתנה בהתאם לסוג הקפה ומתיקות שיכולה להעלם כאשר הקלייה כהה מאד. ככול שהקלייה יותר הסוכר בקפה שהפך לקרמל נשרף והמתיקות הופכת למרירות. הטעם עובר לכיוון טעמי "הפחם". (טעמים אהובים מאד על הרבה אנשים שנהנים מהחלק החרוך במאכלים כגון צ'יפס חרוך והכהה יותר)

השפעת הקלייה על טעם הקפה

השאירו תגובה

כל התגובות עוברות אישור לפי פרסום