קפה בשמן זית

הקפה החדש בעולם - קפה עם שמן זית

המשקה הופיע לראשונה בעולם בכל מיני אתרים קטנים בסוף 2022 ולא זכה לתהודה. עד ש... סטארבאקס איטליה החליטה לפני כמה חודשים להכניס את המשקה לתפריט שלה כניסיון ומשם זה התפשט בעולם. בתחילת חודש ביוני הודיעה החברה שהיא מציעה את הקפה עם שמן זית ברחבי ארצות הברית. ההתחלה הייתה מדהימה, לא יודע אם זה בגלל הפרסום המאסיבי שסטארבאקס עשתה לזה או שהשמועה עשתה לה כנפיים מה שבטוח הוא שהיום יש יותר ויותר התענינות בקפה בשמן זית. כמובן הגיעו ביקורות על המשקה הזה אז חשבתי שהגיע הזמן שגם אנחנו נטעם ונדבר עליו.


הרשמו לקבלת המייל השבועי שלנו


אתחיל בזה שזה לא הטעם שאני רגיל אליו, במיוחד בגלל שאני "שתיין" של אספרסו וזה משקה עם חלב. במילים מאד פשוטות ברגע הראשון הרגשתי משהו לא נח. אם צריך לתאר את התחושה הראשונה - "אנטי קפה". משהו כמו לשתות חלב שמן שמשאיר טעם שמונוני בפה. יש אמנם טעם של קפה לא מתוק עם תחושת שמנת. אבל יש לזה גם את ההשפעה מוזרה של רגע, זה בעצם לא נורא, זה מעניין ואני רוצה לטעום עוד. בסופו של דבר אפשר לשתות את זה ואפילו לשתות עוד. שווה לנסות.

לא יודע אם זה יתאים לכל אחד אבל מי שלא ינסה את המשקה לפחות פעם אחת לא ידע.

אז מה זה קפה בשמן זית? (לא להתבלבל בקפה מושרה בשמן זית - שזה כמו חליטה קרה רק במקום מים משתמשים בקפה - לא ניסינו)
אם נשים כפית שמן זית על משקה קפה רגיל, אספרסו, פילטר וכו', השמן יצוף למעלה ולא הייתי רוצה לשתות את זה.
מדובר בלהוסיף את שמן הזית לחלב שאיתו אנו משתמשים להכין את המשקה, קפוצ'ינו, לאטה או כל משקה חלב אחר.
למה לעשות את זה?
במשפט קצר - כי זה בריא, אבל בואו נדבר על היתרונות
  1. כשמדובר באינטראקציה של שמן זית עם קפה, שמן זית מצפה את רירית הקיבה, מה שיכול להאט את ספיגת הקפאין מהקפה. זה יכול לעזור למי שרוצה קפה חזק, וגם יכול לעזור לנטרל חלק מהחומציות של הקפה.
  2. שמן זית כשלעצמו הוא מזון-על עם יתרונות מרשימים משלו. הוא מלא בשומנים הבריאים ללב, שעוזרים להפחית את הכולסטרול הרע, תוך העלאת הכולסטרול הטוב  ויש הטוענים שהוא גם עוזר להוריד את לחץ הדם, שחקן מפתח נוסף במחלות לב
  3. שומנים, כולל שמן זית, עוזרים להרגיש שובע לאורך זמן ומציעים אנרגיה מתמשכת. המשמעות היא שהשומנים גם מעמעמים את תגובת הסוכר בדם, ועוזרים לנו להימנע מעליות גדולות ברמת הסוכר בדם לאחר האכילה.

אפשר להוסיף עוד הרבה תכונות אבל בהתחשב ביתרונות המדהימים של שמן זית שכבר ציינתי פה, שווה לנסות.

הוראות הכנה:
  • יוצקים את החלב לקנקן ההקצפה. מומלץ להשתמש בחלב שקדים הטעם (לפחות אני) היה הרבה יותר עשיר.
  • מוסיפים כפית שמן זית על כל 200 מ"ל חלב לערך. (אפשר גם שמן קוקוס)
  • מקציפים את החלב - השמן מתערבב היטב בחלב.
  • יוצקים את החלב המוקצף על הקפה

אנחנו עשינו את הנסיון עם קפה שלנו, קפה פורטה וחלב שקדים וקיבלנו משקה מאד מעניין וטעים. ניסינו גם עם חלב רגיל 3 אחוז והיה פחות טעים לנו, אבל אתם מוזמנים לנסות.

תהנו

קפה בשמן זית

השאירו תגובה

כל התגובות עוברות אישור לפי פרסום