מהו קפה פיברי Peaberry?

כשמדובר בקפה, המילה Peaberry מתארת את פולי הקפה עצמם, לא מדובר בזן קפה או באיזור גידול. פיברי או קרקול (Caracol) בספרדית (שזה בתרגום חילזון), קפה פיברי זו מוטציה טבעית הקיימת בפולי קפה. בעוד שבפרי קפה יש שני זרעים המתפתחים אחד צמוד לשני כמו בוטן, הרי מפעם לפעם (כ-5% עד 10%) רק אחד משני הזרעים מופרה, והזרע הבודד מתפתח ללא התנגדות והופך לפול קפה עגלגל. הפיברי מופיע גם בפולי קפה ערביקה וגם ברובוסטה באזורי גידול רבים רחבי העולם

בעוד שפולי הקפה ערביקה מאורכים בצורה אובלית, הפיברי הוא קטן ועגול וצפוף יותר.

כמו הילד היחיד במשפחה, שמתקבל פינוק יתר, כך גם פול הפיברי "מתקלקל" בכך שהוא למעשה לא צריך לחלוק את משאבי הדובדבן עם חרצן שני. התוצאה שהחרצן מקבל מתיקות רבה יותר שטח הפנים ביחס לנפח הוא גדול ולכן הוא סופג מרכיבי טעם רבים יותר מהדובדבן.

אוהבי קפה פיברי טוענים שהקפה טעים בהרבה מהפולים הרגילים שנקטפו מאותו העץ. לקפה פיברי יש טעם חמצמץ עדין עם מתיקות רבה יותר. לעומתם, יש כאלו שמתעקשים שהם לא מצליחים להבחין בהבדל בינו

איך מוצאים את פולי הקפה פיברי.

אין אפשרות לדעת מראש באיזה דובדבן יש פיברי ניתן להפריד את הפיברי רק בעת מיון פולי הקפה לאחר שהם סיום העיבוד.

ההפרדה בין פולי הקפה הרגילים לבין פולי הפיברי נעשית ידנית. בערביקה, במיוחד כשהפולים גדולים, קל מאד להבדיל בין פולי פיברי שהם גם קטנים וגם עגולים לבין הפולים הערביקה הרגילים שהם גם מאורכים בצורה אובלית.

הבעיה היא בזן הרובוסטה. פולי הקפה רובוסטה גם הם עגולים ובדרך כלל קטנים יותר. במקרה הזה לא מנסים להפריד את הפולים ומקבלים תערובת הכוללת פיברי.

בגלל המאמץ המיוחד להפריד את פולי הפיברי מהפולים הרגילים הוא מבוקש ומחירו גבוה.

 

פיברי

השאירו תגובה

כל התגובות עוברות אישור לפי פרסום