ההסטוריה של משפחת סגפרדו
ההיסטוריה של משפחת סגפרדו - היום הבעלים של חברת ESSSE Caffè (אסססה קפה) 

השם סגפרדו הוא שם ידוע באיטליה וגם אצלנו פה בארץ. זהו שמה של משפחה איטלקית מהכפר בסאנו דל גראפה. בתחילת שנות השלושים מחליט Gaspare Segafredo לפתוח מפעל לקליית קפה בבולוניה, 90 ק"מ משם. Via Galliera הוא המקום הנכון עבור הצעיר לממש את רעיונותיו בעיר מודרנית. מפעל הקלייה Gaspare Segafredo S.p.a. מבוסס. לרוע המזל הוא נאלץ לסגור את בית הקלייה בשנת 1936 עקב סנקציות כלכליות. אלו גם זמנים פוליטיים קשים באיטליה וגאספר לא מוכן לעשות שום דבר אחר מלבד קליית קפה. אך מיד לאחר סיום המלחמה הוא חוזר לקלות קפה ולשווקו.
בשנת 1943 מת גספרה סגרפרדו מוקדם מדי ובנו ג'יאמפירו סגאפרדו נאלץ להשתלט על עסק הקלייה בגיל 19. אבל הוא הצליח בגדול והפך את סגפרדו לבית הקלייה המוביל באיטליה בתחום המלונות, המסעדות והקפיטריות (HORECA) כבר בשנות השישים. הוא מוביל את החברה להשיגים מרשימים. אינספור פרסים ופרסים על קפה האספרסו המעולה שלו הופכים אותו ליותר ויותר פופולרי. בשנת 1967, Segafredo היה בית הקלייה הראשון באיטליה שקיבלה את פרס Premio Dionisio d'Oro ברומא לחברות הוגנות ומוכשרות במיוחד (אגב יחד עם סן פלגרינו).
אבל יד הגורל שוב מכה בחברה. ומר ג'אמפיירו סגאפרדו מת בתאונת דרכים בשנת 1972 בגיל 48 בלבד. בנו פרנצ'סקו צעיר בן 20 החל לנהל את החברה אך שנתיים לאחר מכן הוא נחטף ומשוחררה כעבור 5 ימים לאחר שהחברה שילמה כופר גדול לא ידוע כמה. הרקע והאירועים נותרו בגדר תעלומה, ועד היום יש ספקולציות והשערות רבות. כתוצאה מחוויה טראומטית זו והעומס הגדול של ניהול שושלת קפה שנפל על הבן הצעיר, הוא די נשבר.
חברת זאנטי, (Zanetti Spa) חברה שכבר הייתה בקשרים עם חברת סגפרדו, מסייעת לפרנצ'סקו לשמור על עסקי הקלייה. אבל בטווח הארוך המשפחות מתערבות ומתנגדות לשיתוף הפעולה הזה. בסופו של דבר בגלל קשיים בניהול ובכספים מכרה משפחת סגפרדו את המותג "סגפרדו" לקבוצת זאנטי בשנת 1977.
אולם הידע, התשוקה והרצון להמשיך בתחום הקפה לא עזבו את המשפחה ובשנת 1979 הקימה את חברת הקלייה ESSSE Caffè, כדי להמשיך וליצור קפה איכותי.
להחלטה לכתוב Essse עם שלושה S יש באופן טבעי משמעות. שלושת הסטנדרטים הללו של S עבור Scienza (מדע), Sapienza (ידע) ו- Specializzazione (התמחות): שלושה ערכים המסכמים את פילוסופיית החברה. הוא מבוסס על ניסיון של עשרות שנים בקליית קפה ומחפש כל הזמן חידושים. מסיבה זו, Essse Caffè השתמשה כבר מההתחלה בכישורים המדעיים של הפקולטות לחקלאות של אוניברסיטת בולוניה, צ'סנה ופוגיה, איתה היא משתפת פעולה עד היום. האיכות הגבוהה והקבועה של תערובות הקפה והחתירה לאיכות אורגונולפטית טובה יותר משתלמות.
במשך למעלה משלושים שנות פעילות, רכשה החברה מוניטין מהשורה הראשונה בעולם הקפה. עם הידע על בחירת הקפה הירוק, תהליך הצלייה, האריזה עד הקפה בכוס, כל השלבים מותאמים כל הזמן. כיום Essse Caffè הוא מותג מצליח, בעל שם באיטליה ומחוצה לה.

השאירו תגובה

כל התגובות עוברות אישור לפי פרסום