ניתן לחלק את אזורי גידול הקפה בעולם לארבעה אזורים, בהתאם לתכונות טעם הקפה השונות:

  • אפריקה ומדינות ערב
  • דרום אמריקה
  • מרכז אמריקה והקריביים
  • אסיה, אינדונזיה והמדינות שמסביבה.
למרות חלוקה זו, לא כל הקפה המופק מאזור מסוים טעמו אחיד. בכל מדינה ישנם מטעים רבים ובין מטע למטע ישנם הבדלים בגובה הצמחים, בתנאי האקלים, בסוג הקרקע, בשיטות הגידול, הקטיף, הייבוש ועוד. במקרים רבים ניתן למצוא קפה שלא ממלא אחר "חוקי האזור" (למשל חומציות גבוהה). האיפיון של סוג הקפה במקומות שונים בעולם מתייחס רק לתכונות כלליות.

אפריקה ומדינות ערב

מקורו של הקפה במדינות ערב, לפיכך, טעמו של קפה זה נחשב לטעם המקורי של הקפה. הקפה מאזור זה מאופיין בחומציות גבוהה עם גוון קל של פירות ושוקולד, הוא בעל ארומה טובה וגוף בינוני. קפה ממדינות באזור זה נחשב טוב ויש לו ביקוש רב בעולם. למשל, הקפה האתיופי ידוע בטעמו האקזוטי וברמתת  החומציות הגבוהה שלו וקפה מקניה נחשב לאחד מסוגי הקפה האקזוטיים ביותר בעולם.

דרום אמריקה

כמחצית מהקפה המשווק בעולם גדל באזור זה. ברזיל מגדלת כ-30% מהצריכה העולמית וקולומביה שהיא היצרנית השניה בגודלה כ-12%. חלק גדול מהקפה המיוצר בברזיל ובקולומביה משמש לתעשיית קפה תעשייתי. הקפה מאזור זה מאוזן ומתאים לתערובות רבות. הוא מאופיין בגוף חלש, ובחומציות וארומה בינוניות. מגדלות הקפה נוספות בדרום אמריקה הן פרו, וונצואלה ואקוודור.

מרכז אמריקה והאיים הקריביים 

אזור זה נחשב למיוחס בעולם. רוב הקפה המגיע מאזור זה נחשב לקפה איכותי ויש לו ביקוש רב. המגדלות העיקריות באזור הן: ג'אמייקה, האיטי, פורטו ריקו והרפובליקה הדומיניקנית בקריביים, קוסטה ריקה, הונדורס, אל סלוודור, ניקרגואה, מקסיקו וגואטמאלה במרכז אמריקה.
הקפה מהאיים הקריביים וממרכז אמריקה מאופיין בארומה חזקה וטעמו נותר בפה לזמן רב. הקפה בעל חומציות בינונית וגוף בינוני. איזון מושלם ומורכבות טובה שבגללם הוא משמש בתערובות קפה, כמעט עם כל זן אחר.

אסיה, אינדונזיה וגיניאה החדשה

אינדונזיה, הודו וויאטנם הן ספקיות מרכזיות של רובוסטה, אולם, גם הרבה קפה ערביקה איכותי מאזור זה משווק בעולם. המרכיב המאפיין אזור זה הוא חומציות נמוכה וגוף כבד, המתבטא במיוחד בצמיגות הקפה שמזכירה שמן זית. טעם הקפה מיוחד מאוד עם גוון קל של עשב.
בנספח ניתן למצוא פירוט נוסף על יצרניות הקפה העיקריות בעולם.
מדריך הקפה

השאירו תגובה

כל התגובות עוברות אישור לפי פרסום