תסיסה בחביות רום - Barrique Rum Fermentation

חובבי הקפה מחפשים באופן קבוע חוויות טעם חדשות ומפתיעות, ומנגד מגדלי הקפה מנסים להפתיע עם רעיונות חדשניים ושיטות, שלפעמים נראות מוזרות כדי לספק את הביקוש ל"שונה", ל"מיוחד", כאשר המטרה בעצם, יותר הכנסה. ומפתיע חובבי הקפה מוכנים לשלם.

הרעיון המבריק הפעם מגיע מאזור Caldas בקולומביה. אזור זה, הוכר על ידי אונסק"ו כ"מורשת תרבותית" מאז 2011. הרעיון הוא התססת הקפה בתוך חביות רום מעץ אלון. דרך מיוחדת מאוד לעבד את פולי הקפה הירוקים.

הקפה באזור זה גדל בחוות סן חוזה פינקה (Finca San Jose) השייכת למשפחת אחת משנת 1961. החווה משתרעת על שטח של כ-900 דונם. עצי הקפה באזור זה נהנים מתנאים מיוחדים. הם גדלים בגובה בין 1350 ל 1470 מטר, האדמה באזור זה עשירה בגלל הקרבה להר הגעש Nevado de Ruiz, מחשיפה מעולה לשמש ומטמפרטורה ממוצעת במהלך השנה שבין 21° ל- 25°.

הפרי המתאים ביותר לתהליך זה חייב להיות בצבע סגול, כלומר בשל מאוד, ומסיבה זו הקטיף נעשה ידנית במהלך המסיק השני או השלישי של השנה. כל הקפה הוא מזן Castillo והוא נבחר בהתאם לגודל, בעיקר בגדלים של  17 ו -18 screen

תהליך העיבוד מתחיל בשיטה הרטובה הרגילה עם תסיסה במיכל של 20 שעות לכל היותר.

בתחילה הייבוש הראשוני נעשה בתוך סילו ובהמשך באופן טבעי במיטות ייבוש בתוך מבנה הנקרא Marquesinas (הייבוש נעשה על מיטות תלויות המכוסות במבנה בצורת קשת הבנוי בדרך כלל מבמבוק ומכוסה בניילון או בפוליאתילן, ושם הקפה מתייבש בשכבה יחידה).

blog.algrano.com

מתוך אתר - blog.algrano.com

לאחר מכן פולי הקפה מוכנסים לתוך חביות עץ אלון, ששימשו בעבר למשך לפחות 8 שנים להכנת רום מסוג tafia (טאפיה הוא סוג של רום זול המיוצר ממיץ קנה סוכר. הרום מיושן בדרך כלל בחביות עץ לתקופה ארוכה) החביות ספוגות ברום ופולי הקפה סופגים את הטעם והארומה של הרום. הפולים נשארים בחביות למשך כ -3 חודשים.

reframecoffee.com

מתוך אתר - reframecoffee.com

כל 30 יום לוקחים דגימה מהפולים כדי לבחון האם הפולים הגיעו לתוצאה הרצויה: קפה עם ארומה וטעם של רום. איכות הקפה מאד ייחודים ונובעת מטעם ארומטי עז של הרום שנספג בפולים והקרמה המדהימה בצבע אגוז לוז. טעם הרום המתקבל הוא מתקתק שנשאר בפה זמן רב לאחר שמסיימים ללגום מהקפה.

sandalj.com

מתוך - sandalj.com

כאחד שטעם קפה כזה, אי יכול להעיד שמדובר במשקה מאד ייחודי, שמאד מזכיר ליקר קפה.

מדהים בחליטה קרה עם קרח.

תסיסה בחביות רום

השאירו תגובה

כל התגובות עוברות אישור לפי פרסום