קפה לורינה - Laurina Coffee

מה זה קפה לורינה?

קפה לורינה הוא זן נדיר של קפה ערביקה, עם כמות קפאין נמוכה ביותר, שמקורו באי ראוניון, ליד מדגסקר. זן הלורינה ידוע לעתים קרובות גם כקפה בורבון פוינטו, שנקרא כך הן בשל מקורו הגיאוגרפי והן בשל צורת הפולים המוארכת או "המחודדת". (ויש הטוענים שגם העץ קצת מחודד!)

כיום, לורינה מעובדת גם באזורים אחרים בעולם, בעיקר ברזיל, גואטמלה וניקרגואה. לאחר חקירה מדעית רבה על פולי קפה מיוחדים ויוצאי דופן, מניחים שהזן התפתח לראשונה כמוטציה של זן בורבון.

במה קפה לורינה מיוחד?

קפה לורינה הוא ייחודי בין זני הערביקה בשל הגוף הקל והאיכותי שלו, החומציות הנמוכה ותכולת הקפאין הנמוכה מאד באופן טבעי, בהשוואה לזני ערביקה אחרים - בערך 1/3 עד 1/2 מהקפאין של זנים מקבילים.

מה טעמו של הקפה?

טועמי קפה שטעמו את הלורינה טוענים שקפה עדין, עם חומציות נמוכה ומתיקות גבוהה באופן ניכר הרבה יותר מאשר קפה זן   הבורבון. לעתים קרובות הוא מתואר ככמעט ללא מרירות, ובדרך כלל מכיל חומציות חלבית קרמית. חלק מהקליות הניבו תווי טעימה מפתים כמו תאנה, אגוז, טרגון, פפאיה וביסקוויט.

האם אפשר להשיג בקלות את פולי הקפה לורינה?

לא - וזה נובע בדיוק מתכולת הקפאין הנמוכה הייחודית שלו, שבזכותה הקפה כל כך מוערך. כפי שידוע, תכולת קפאין גבוה בצמחי הקפה מאפשרת להם לשגשג בטבע - הקפאין מרתיע חרקים והופך את הצמח לשורד טוב יותר. (רובוסטה עם תכולת קפאין גבוהה עמיד יותר) אז פחות קפאין פירושו פחות עמידות בגידול, מה שהופך את צמחי לורינה, למרבה הצער, למאתגר מאד לגידול. זו הסיבה שיש מחסור בקפה לורינה.  והפך להיות זן פולחן בחוגי הקפה. הקפה משווק במחירים אסטרונומיים ונמכר במהירות.

איפה אפשר לנסות קפה לורינה?

למרות שפולי קפה לורינה הם נדירים, ניתן להשיג מפעם לפעם כמות קטנה. אנו עובדים על זה, ויתכן שבקרוב נצליח לייבא כמה ק"ג מהזן הנדיר הזה. למרבה הצער כרגע אין אספקה קבועה וסביר שלא נמצא אותו בביתי הקפה הרגילים.

האם קפה לורינה יחליף אי פעם נטול קפאין?

כנראה שלא. למרות שקפה הוא דל קפאין ואין צורך בתהליכי עיבוד להוצאת הקפאין, לורינה הוא לא תחליף לקפה נטול קפאין בזמן הקרוב. הצמחים עדינים מאד ואיטיים לגידול, מה שיגביל את נפח הגידול ויהפוך את המחיר לבלתי מעשי (חשוב לציין שהחקלאים ממשיכים להתנסות בהתלהבות בגידול הזן). בסופו של דבר המחיר קובע, אפילו קפה נטול קפאין מעובד במים ברמה גבוהה ביותר עדיין יהיה זול בהרבה וכמובן מאפשר מגוון רב יותר של זנים ופרופילי טעם. בנוסף, בקפה לורינה עדיין יש קפאין, אמנם ברמה נמוכה אך לא ברמה שאפשר לקרוא לו נטול קפאין. וכפי שאפשר להניח רוב אלו ששותים קפה נטול קפאין צורכים אותו מסיבות בריאותיות והם ימשיכו להעדיף.

השאירו תגובה

כל התגובות עוברות אישור לפי פרסום