למרות שתימן היא ספקית קפה קטנה יחסית (בסביבות המקום ה-45 בעולם), יחודו של הקפה מתימן דורש התייחסות מיוחדת.
קשה לתאר את טעם הקפה מתימן, אך אין ספק שהוא אחר! הוא מיוחד מאוד ומורכב -  גוף חזק, חומציות חזקה אך שונה מהחומציות של מדינות דרום אמריקה. יש בטעמו גוון של פירות ומשהו שוקולדי ויחד עם זאת יש בו גם מרירות מסוימת. לא כל אחד מסוגל להתרגל לטעם זה, אך אחרים מוצאים בו את כל מה שהם מחפשים בקפה. הארומה והניחוח של הקפה בינוניים.

מבחינה גיאוגרפית תימן שייכת לאסיה, אך מבחינת הטעם ותכונות הקפה, היא שייכת לאפריקה ולמדינות ערב. מגדלי הקפה בתימן מאמינים שהיא מקור הערביקה ולא אתיופיה, כפי שמפורסם בחלק מהאגדות.


(תמונה: Coffeeshrub, (www.coffeeshrub.com), Terraces for coffee, Harazi, Yemen)
הקפה הידוע מתימן נקרא מוקה או מוחה (Mocha), ואין לו קשר לטעם המוקה הידוע. הקפה קיבל את שמו מנמל היצוא מוחה הנמצא במיצר ים סוף, ומשם הוא שווק בעבר לכל העולם. למרות שהיום הנמל סגור וזנוח עדיין ממשיכים לקרוא לקפה מוקה. בשפות הלטיניות לא קיים ה-"ח" ולכן הפכו את השם למוקה.

הקפה מתימן מגיע ממספר אזורים, שהעיקריים הם: קפה צנעא (Sanani) שגדל בטרסות על המדרונות ההררים הסמוכים לעיר הבירה, קפה מאטארי (Mattari) שמגיע מבני-מטאר, קפה חירזי וקפה דאמרי.
מכיוון שהקפה גדל באמצעים פרימיטיביים, כולל ייבוש בשמש, הוא נחשב לקפה אורגני, ויש לו ביקוש רב.

הקלייה של קפה זה דורשת מיומנות רבה וחשוב להפסיק בזמן, כדי לא להגביר את המרירות שכבר קיימת בו. יש לקלות אותו לדרגת קלייה עירונית מלאה, עד קצת לפני הפיצוץ השני ולא להתייחס לצבעו.
קפה מוקה מתימן יקר יחסית ולכן בגלל תכונות המרירות שלו נוהגים להשתמש בו, בדרך כלל, כתוסף טוב לאספרסו.

מדינות הקפהמדריך הקפהתימן

השאירו תגובה

כל התגובות עוברות אישור לפי פרסום