קפה קניה נחשב לאיכותי ביותר, במיוחד בגלל הפיקוח הצמוד של ממשלת קניה על הקפה המיוצא.

במזרח אפריקה על קו המשווה יושבת קניה. שם, על מדרונות ההרים ועל הרמות הגבוהות, מגדלים שבטים מקומיים את אחד הזנים המושבחים ביותר של הערביקה בעולם. הקפה האיכותי מקניה ידוע היטב לחובבי הקפה. הוא עשיר ביותר, עם חומציות חזקה, ניחוח חזק, גוף כבד וטעם עם גוון של פירות שנשארר בפה זמן רב לאחר הלגימה.

השלטונות בקניה מקפידים מאוד על איכות הקפה ואפשר להיות סמוך ובטוח שקפה שהוגדר כאיכותי הוא אכן כזה. 

הקפה בקניה מעובד בשיטה הרטובה והוא מסווג בהתאם לגודל הפולים הגדולים ביותר הם AA והמיון ממשיך בסדר יורד -  A, B וכו'.
רוב הגידול בקניה נעשה ע"י מגדלים פרטיים שמייצרים בין 10 ל-100 שקים בעונה. לאחר שהפולים נקטפים מביאים המגדלים את הפולים למרכזי עיבוד של ארגון הקפה ושם הם מעובדים בשיטה הרטובה.
פולי הקפה הירוקים מועברים לעיר הבירה ניירובי, ששם יושב הטועם המרכזי של השלטונות, טועם את הקפה ונותן ציון לכל מקבץ שקים (הוא לא יודע מי המגדל כי על הדגימות מופיעים רק מספרים). מיד לאחר הטעימות עורכים מכרז והמחיר נקבע בהתאם לקביעת הטועם. התחרות הקשה בין המגדלים מאוד רק משפרת את איכות הקפה. הקפה האיכותי ביותר מקניה הוא "אסטייט קניה" (Estate Kenya), קפה יקר ומבוקש מאוד בעולם.

קניה אינה נמנית על יצרניות הקפה הגדולות, היא מייצרת כמיליון שקים בשנה וממוקמת בערך במקום העשרים. שינויי מזג האוויר, מחלות שפקדו את עצי הקפה, והתפרצות האיידס, השפיעו באופן חמור על תפוקת הקפה האיכותי מקניה.
הירידה בכמויות הייצור פגעה בהרבה משפחות המתפרנסות מהקפה.
הקפה מקניה טוב לפילטר וכן לתערובות אספרסו עם קפה מאינדונזיה לאיזון החומציות הטובה שבו. הקלייה המומלצת היא בינונית עירונית מלאה או תחילת הפיצוץ השני.

מדינות הקפהמדריך הקפהקניה

השאירו תגובה

כל התגובות עוברות אישור לפי פרסום